Saturday, July 26, 2008

Rapport från hängmattan

Här är min hängmatta som jag just nu sitter vid (jag har en hängstol alldeles brevid)

Solen bränner fast klockan bara är morgon, men här sitter jag skönt i skuggan, bara enstaka strålar hittar igenom löverket på björkarna och tur är det, för mina axlar bränner som eld efter luftmadrasssolningen igår.

Sjön här brevid är alldeles undebart varm, klart vatten man ser varenda fisk. Vi badar vid en liten vik med en brygga som heter soludden, här är vi nästan alltid själva, så man slipper smyga i vassen...

Det enda störande är de jävla bromsen!! Stadmänniskor som vi är så utbryter panik, med skrik och armviftningar så fort de jävlarna närmar sig. Ortsborna tittar på oss med lätt höjda ögonbryn...jag förstår precis vad de tänker... men det bjuder jag på!



Luftmadrasser är perfekt avkoppling när solen steker, lätt att svalka sig och man tar sig fram lätt. Det kommer att bli många lata dagar på den framöver om vädret tillåter.



Jaa nåt mer händer inte här, vi ska ta oss in till Bergvik och kolla in nån marknad idag, sen blir det raka vägen i plurret igen! Väntar bara på att sjusovarna ska vakna! Jag fattar inte hur man kan sova bort hela morgonen, det är ju den bästa stunden på hela dan, fast det är klart, en anledning till att jag tycker om mornar är ju just att jag får ha dem för mig själv!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home