Tuesday, June 24, 2008

Lila triffider


Här är min oas i tillvaron, jag blir så glad av att se på vårt sommarställe så att jag hela tiden måste ha bilder på det som skrivbordsunderlägg på datorn. När jag tittar på bilden längtar jag till nästa gång jag kan åka dit och bara vara. Den här bilden tog jag under midsommarhelgen. Lupinerna har likt "triffider" tagit över delar av tomten och mängden gör att det känns som hela trädgården går i nyanser av lila. Triffiderna ja.. det kommer från serien triffiderna anfaller, undrar när den gick på TV var det i början på åttiotalet?...vore kul att se den igen!
Jag funderar på att döpa huset till "Villa lila" eller "Chateau Tjottaheiti" Funderar också på en skylt med namnet...undrar vad grannarna tycker om namnet Chateau Tjottaheiti...ännu en anledning att hata stockholmare kanske...nää Villa Lila kanske är bäst för man vill helst slippa förklara namnet tjottaheiti...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home